STEM edukacije potaknule poduzetnički duh
Kreativnost i proaktivnost osnovne su odlike poduzetnika, nakon više edukacija o ovim temama došlo je vrijeme da se učitelji i učenici okušaju u poduzetničkim vodama, ali bez rizika.
Prve u nizu edukacija o poduzetništvu, bila je posvećena učenicima, koji svoje poduzetničke vještine mogu početi brusiti od početka. Poduzetništvom se mogu baviti svi, ali ne mogu svi uspjeti, o čemu su učile dvije skupine učenika – robotičari i vrtlari. Nisu njihove izvannastavne aktivnosti ono što ih određuje, nego činjenica da među objema skupinama ima potencijalno darovitih i učenika s teškoćama u učenju i razvoju.
Naglasilo se da darovitost može olakšati budućim poduzetnicima ulazak u svijet biznisa, ali ako nije usmjerena – ne mora garantirati uspjeh. S druge strane, ukazano je da su niz uspješnih korporacija i start-up-ova osnovali ljudi koji su se kroz život mučili s raznim oblicima teškoća u razvoju ili učenju, ali to ih nije spriječilo na putu do ostvarenja poslovnih rezultata.
Svaka od skupina slušala je prilagođenu edukaciju – „Djeca i poduzetništvo“ i „Djeca s teškoćama i poduzetništvo“.
Svoju priliku da se okušaju u poduzetničkim vodama imali su i učitelji triju škola uključenih u projekt „STEM – moje obrazovanje“ i to na dvodnevnoj edukaciji „Poduzetništvo i poduzetništvo u školi“. Za početak, učitelji su nasumično podijeljeni su „firme“ koje su proizvodile šešire i za svoj položaj na tržištu morali su se boriti kao u igri monopola – dizanjem kredita, praćenjem proizvodnje, kvalitete proizvoda, prodajom i rasporedom dobiti.
Poduzetnici mogu biti pohlepni, rasipni, štedljivi i oprezni, a kad je riječ o učiteljima, i oni su u svojoj poduzetničkoj igri pokazali kojoj kategoriji pripadaju.
Jesu li oni ne-poduzetni zato jer rade u školi?
Upravo suprotno!
Poduzetnost ne znači nužno zgrtanje materijalne dobiti, kako se čulo na edukaciji, nego bilo kakvo investiranje u znanje, zadovoljstvo i stvaranje dodatne vrijednosti.
A projekt u sklopu kojega su održane ove edukacije primjer je poduzetnosti, jer bez sudjelovanja u projektu ne bi se došlo do znanja i novca koji nisu dostupni u onim minimalnim okvirima. Projekt „STEM – moje obrazovanje“ financiran je sredstvima Kraljevine Norveške kroz Financijski mehanizam Europskog gospodarskog prostora, a u sklopu javnog poziva „Jačanje STEM vještina u osnovnim školama“.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |