preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
LEKTIRE

Kako bi bezbrižno, elektronički čitali lektire, morate se logirati preko CAR-net učeničkog korisničkog računa, na ovu stranicu (slika-link)

 

"Safe and stable structure" online sat

     

U četvrtak 10. veljače 2022. učenici sedmih razreda, zajedno s učenicima Latvije i Poljske su sudjelovali online na satu koji je održao učitelj iz Španjolske. Tema sata je bila „Safe and stable structure“.  

Učenici su bili podijeljeni u tri grupe te je svaka grupa imala zadatak napraviti od papira strukture koje bi trebale izdržati naslagane knjige. Strukture su mogli praviti po izboru. Nakon toga su slagali knjige i mjerili visinu strukture. Struktura koja je bila najviša, ujedno je bila i najstabilnija te su učenici došli do zaključka da je za stabilnost bitan oblik koji su oblikovali kao potpornje. Učenici su došli do zaključka da je ipak najstabilnija struktura od valjaka kao potpornjima knjigama.

Učiteljice Ana Jaman, Sanja Korajac i Nikolina Mihić  su sudjelovale zajedno s učenicima i uživale u zajedničkom radu.

                                                                                                                                                                                                                                               Nikolina Mihić

Let´s Meet in the Clouds!

 

U jesen 2019. godine naša škola je, s partnerskim školama iz Poljske, Latvije i Španjolske, krenula u razradu Erasmus+ projekta Let's Meet in the Clouds! koji će biti usmjeren na implementiranje metoda i različitih digitalnih alata u nastavni proces u trajanju od 2 godine.

U projektu su predviđene različite aktivnosti učenika i učitelja putem mreže, ali i uživo, odnosno, predviđene su moblinosti učenika i učitelja u zemlje koje su partneri u projektu. S obzirom na trenutnu situaciju s Covid 19 virusom, mobilnosti nisu bile moguće te je taj dio kasnio s realizacijom. Mobilnosti su započele u studenom ove godine i to susretom učitelja u Poljskoj, u Osnovnoj školi broj 7 u Częstochowi. Susreli su se učitelji svih četiriju država partnera. Našu su školu predstavljale dvije učiteljice engleskoga jezika – Ana Jaman i Suzana Cvitković Dragičević te dvije učiteljice hrvatskoga jezika – Irene Sudar i Ivana Čatić.

Program susreta trajao je tri dana, a sastojao se od edukacija, team buildinga, izvješća, planiranja daljnjega rada na projektu i upoznavanje Poljske, odnosno Częstochowe, povijesti, kulture, prirode i svetišta Jasna Gora.

Prvi dan susreta sudionike skupa pozdravila je ravnateljica škole domaćina, nakon čega je uslijedilo kratko predstavljanje škola partnera. Domaćini su pripremili radionicu Project thinking and team building as the key to success na kojoj su se sudionici okušali u kreativnom razmišljanju te razmjeni i primjeni navedenih razmišljanja. Cilj je bio dati kreativno i praktično rješenje zadanom problemu radeći u timu ljudi koji su se tek upoznali i na taj način potaknuti otvorenu suradnju i team building.

Sljedeća je radionica bila vezana za platformu Office 365 kojom se služimo u školama. Učitelji su razmijenili iskustva rada na navedenoj platformi, kako u svakodnevnoj uobičajenoj nastavi, tako i u novom načinu poučavanja – online nastavi. Većina se služi MS Teamsom, koji je dio Officea 365, u online nastavi, a što se pokazalo kao praktično i korisno jer je alat jednostavan i praktičan za korištenje pa se učenici, ali i učitelji, lako snalaze u njemu.

Jedan od ciljeva susret učitelja u Poljskoj bio je i razmijeniti dosadašnja iskustva rada u Erasmus+ projektima, posebice u trenutno aktivnom projektu, a što bi potaklo daljnji rad na projektu te njegovu nadogradnju, odnosno poboljšanje. Učitelji su zadovoljni dosadašnjom suradnjom i aktivnošću učenika koji su uključeni u projekt.

Uslijedili su dogovori za daljnje mobilnosti koje su predviđene projektom. Prva bi mobilnost učitelja i učenika trebala biti u Španjolsku (Bilbao), a potom bismo mi u Semeljcima trebali biti domaćini. Ova su dvije mobilnosti predviđene za do kraja tekuće nastavne godine, osim ako ne budu spriječene situacijom s Covidom 19, a što je nemoguće predvidjeti ili planirati.

Dogovoren je i eTwinning projekt Legende našega kraja u kojemu će učenici stvarati nove legende povezujući legende svoje zemlje i svojega naroda s ostalim partnerima u jedno novu priču. Sve će biti pripremano i realizirano online u timovima koje će sačinjavati učenici različitih zemalja partnera. Nove će priče biti prikazane u nekome od digitalnih alata za izradu stripa, plakata ili prezentacije, ovisno o interesu učenika. U našoj je školi za ovaj projekt zadužena učiteljica hrvatskoga jezika Martina Kaurin, a pod vodstvom koordinatorice projekta Ane Jaman.

Domaćini su goste upoznali s gradom Częstochowa, s njezinom poviješću, kulturom i prirodnim ljepotama, ali i s najpoznatijim marijanskim svetištem u Poljskoj, a koje se upravo nalazi u Częstochowi. Riječ je o svetištu Jasna Gora. Iz ovoga je svetišta donesena slika Semeljačke Gospe (Crna Gospa Częstochowska).

Zaključak je susreta da se nastavlja s radom na projektu kako je predviđeno pokušavajući se uskladiti s nepredvidivim situacijama, te da će se pokušati produžiti trajanje projekta zbog neostvarenih sadržaja, a koji nisu mogli biti ostvareni zbog epidemiološke situacije.

 

Ivana Čatić

 

 

Tjedan kodiranja

 

Učenici petih razreda su kroz aktivnost binarni kod otkrili koje države sudjeluju u projektu Erasmus+. Zadatak im je bio da otkriju koja su slova zadana u kodu. Koristili su se tablicom ASCII te na taj način očitali koja su slova zadana i složili ime države. Kroz binarni sustav kodiranja upoznali su i pojam ”pixel” kao najmanji element ekrana od kojeg se tvore slike. Pomoću binarnih kodova izrađivali su pixel slike zemalja članica projekta.

Učenici osmih razreda su kroz igru Minecraft Education Edition zajedničkom svijetu imali zadatak složiti kuću te su na taj način zajedničkim radom, vrlo brzo i ostvarili rezultat. Na ovaj način učitelj kao vlasnik svijeta ima mogućnosti određivati koju će ulogu imati učenici unutar svijeta.

Učenici na izvannastavnoj grupi Mladi robotičari su radili zadatke s microbitom te slagali zadane blokove i ispisivali imena država koja su članice projekta.

SMILIES

U okviru Erasmus+ projekta „Let's meet in the clouds“ 15. travnja 2021. učiteljice Engleskoga jezika Ana Jaman i Suzana Cvitković Dragičević održale su sat Engleskoga jezika u kojem je aktivno sudjelovalo pet učenika iz Latvije, Poljske i Hrvatske i cijeli razred učenika iz Španjolske. Tema sata bili su SIMILIES. Rad naših učiteljica pratile su tri kolegice iz Poljske i jedna iz Latvije, kao i koordinatori projekata za navedene države. Svima je ovo bilo zanimljivo iskustvo koje je i našim učenicima pokazalo da uz svjetske jezike koje uče neće imati problema sa sporazumijevanjem diljem svijeta. Iako nas tehnologija spaja i daje nam neograničene mogućnosti, svi smo došli do zaključka kako bismo se ipak radije vidjeli uživo. 

Erasmus+

Učenike i učitelje naše škole od ove školske godine očekuju novi izazovi jer smo prvi put uključeni u međunarodni Erasmus+ projekt. Naziv projekta je „Let's meet in the louds“ i u potpunosti je financiran bespovratnim sredstvima Europske unije. Uz nas su u svim aktivnostima i partneri iz Poljske, koji su ujedno i koordinatori projekta, te Španjolske i Latvije. Aktivnosti su usmjerene razvoju digitalnih kompetencija učenika koji sudjeluju u projektu, a to su kod nas zainteresirani učenici 6. i 7. razreda. Koordinatorica projekta je nastavnica Engleskoga jezika Ana Jaman, a svojim radom razvoju projekta doprinijet će i svi nastavnici i djelatnici škole.

Učenici su do sada sudjelovali u natječaju za logo projekta u kojemu su pokazali kreativnost i natjecateljski duh. Pobijedio je logo iz Latvije sa samo jednim glasom više od onoga naše učenice Marije Sremac. U studenom su pisali o načinu obilježavanja blagdana Svih svetih, a u prosincu video uratkom predstavili našu školu. U Power Point prezentaciji uređivali su svoje profile zajedno s učenicima iz drugih  država.

Zbog situacije uvjetovane pojavom Covid-19 virusa, posjeti učenika partnerskim državama, na naše razočaranje,  onemogućeni su do daljnjega. Zbog toga je prvi susret učenika održan putem Microsoft Teams-a 25. veljače 2021.  Republiku Hrvatsku su svojim izlaganjem predstavili Ena Rajninger i David Bošnjaković,  o Semeljcima je govorila Antonija Jurić, a o našoj školi Lara Sučić. Oni su, uz ostale učenike koji su sudjelovali u izradi prezentacija, razvijali vještinu upotrebe digitalnih alata, odgovornost u izvršavanju obveza, primjenu naučenoga engleskoga jezika i okušali se u javnom nastupu. Sastanku su uz sudionike iz partnerskih zemalja prisustvovali ravnateljica Ružica Primorac, učiteljice Suzana Cvitković Dragičević, Ivana Čatić i Ana Jaman, stručna suradnica Iva Franjić te učenici koju su svojim pitanjima o zanimljivostima iz ostalih država sudjelovali u diskusiji. Na kraju sastanka učenici su pokazali znanje rješavanjem Kahoot kviza.

Budući da projekt traje dvije godine, očekuje nas još mnogo aktivnosti o kojima ćemo vas redovito obavještavati.

Učitelji uključeni u rad na projektu: Suzana Cvitković Dragičević, Irene Sudar, Ivana Čatić, Sanja Korajac, Nikolina Mihić, Martina Kaurin, Zorica Aščić, stručne suradnice Iva Franjić i Antonija Radoš.

                                                                                            Ana Jaman

Susret s piscem Stjepanom Tomaš

U okviru planiranih aktivnosti Erasmus + projekta za ožujak, bila je organizacija susreta učenika naše škole s osobom iz područja kulture, znanosti i umjetnosti na dan 19.3. 2021.

 Prvi izbor bio je Stjepan Tomaš, osječki književnik, član Matice hrvatske, Društva hrvatskih književnika i  član Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti.

            Stjepan Tomaš je pisac čija djela učenici već godinama rado čitaju za redovnu i izbornu lektiru (Mali ratni dnevnik; Dobar dan, tata; Gudački kvartet iz Bostona; Pas koji je čitao s usana; Dječak koji je volio ptice...), a čija su djela prevedena na nekoliko europskih jezika: njemački, talijanski, slovenski, slovački, mađarski, makedonski i esperanto; tako da se sjajno uklopio u našu europsku suradnju s partnerskim školama Erasmus + projekta. 

       S obzirom na epidemiološke mjere kojih smo se morali pridržavati, nastavnica Irene Sudar susret uživo organizirala je samo za svoj 6. a razred, ali su prijenos putem videokonferencije u aplikaciji Microsoft Teams pratili i ostali učenici naše škole iz svojih učionica, uz tehničku podršku nastavnica Sanje Korajac i Nikoline Mihić.

            Nakon predavanja o sudbini svojih književnih djela, osobito učenicima dragoga Malog ratnog dnevnika, Tomaš je odgovorio na brojna pitanja znatiželjnih šestaša, a zatim dao intervju članicama novinarske skupine za školski list i podijelio nekoliko autograma.

 

Nadamo se sljedećem književnom susretu bez epidemioloških mjera!

Irene Sudar

Nakon završetka susreta, učenice novinarske skupine zamolile su pisca za kratak intervju.

NOVINAR: Je li Vas obitelj podržala u odabiru zanimanja?

PISAC: Supruga me nije previše podržavala, a sin je tada bio premlad da bi to razumio. Ipak sam bio uporan jer sam to volio.

NOVINAR: Kako dobivate ideje za pisanje?

PISAC: Ideje dobivam na razne načine. Zanima me suvremena i povijesna tematika. Impresionirao me je Strossmayer zbog svoje figure i značaja.

NOVINAR: Tko Vam je bio najdraži pisac u djetinjstvu?

PISAC: U tadašnje vrijeme nije bilo puno pisaca. U đurđevačkoj knjižnici nisam imao previše izbora za čitanje, stoga sam čitao sve što su mi preporučili i do čega sam naravno mogao doći.

NOVINAR: Volite li više pisati knjige za djecu ili odrasle i zašto?

PISAC: Ne radi se o tome što više ,,volim ili ne volim“, nego o tome koliko sam u tom trenutku zaokupljen određenom temom.

NOVINAR: Mislite li da djeca dovoljno čitaju knjige?

PISAC: Ne znam koliko današnja djeca čitaju, ali vjerojatno nedovoljno. U današnje vrijeme prevladava tehnologija. Mislim da bi im se čitanje trebalo približiti drugim oblicima, poput e-knjige.

NOVINAR: Za koju Vam je knjigu trebalo najviše vremena da je napišete?

PISAC: Najviše mi je bilo potrebno za knjigu Zlatousti ili Tužni dom.

NOVINAR: Što biste poručili djeci i mladima?

PISAC: Želim im poručiti da više čitaju jer ništa ne može zamijeniti knjigu. Današnja djeca  više pričaju engleski nego hrvatski jezik, stoga im treba više približiti čitanje.

Ivana Hes, Lana Josipović, Eva Sremac, 8.c

 

 

 

Kalendar
« Svibanj 2022 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji


 


Tražilica



učilice

Da bi se ulogirali, potrebno je imati aktivan elektronički identitet:  odnosno HUSO korisnički račun za učenike i nastavnike osnovnih škola.


Korisni linkovi
KORISNE STRANICE
 • ŠKOLE
 • CARNET

ČASOPISI
 • meridijani
 • enter
 • drvo znanja
 • pogled kroz prozor
 • pc chip
 • vidi


Društvene mreže

 

 

 


Tražilice


e-mail računi





preskoči na navigaciju