O STEM projektu
Osnovne škole iz Semeljaca, Trnave i Selaca osnažuju svoje STEM vještine
STEM, odnosno znanost, tehničke vještine, inženjerstvo i matematika prepoznate su kao ključna znanja za zanimanja budućnost. Tri škole iz Đakovštine prepoznale su važnost osnaživanja STEM vještina i sposobnosti, kako svojih učenika, tako i učitelja.
Osnovna škola Josipa Kozarca Semeljci tako je zadovoljila na natječaju „Jačanje STEM vještina u osnovnim školama“, koji je objavilo Ministarstvo regionalnog razvoja i europskih fondova, a u okviru programa „Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva“. Sam program financiran je iz financijskog mehanizma Euruoskog gospodarskog prostora, koji financiraju zemlje Island, Kneževina Lihtenštajn i Kraljevina Norveška. Projekt naziva „STEM – moje obrazovanje“ tako će omogućiti učenicima i učiteljima triju škola da se dodatno obrazuju u STEM vještinama. Uz osnovnu školu iz Semeljaca, koja je nositelj projekta, kao partneri su uključene još Osnovna škola Josipa Jurja Strossmayera iz Trnave te Osnovna škola Đakovački Selci.
Za provedbu projekta odobren je iznos od 2.067.652,72 kune (274.570,44 eura), a ugovor je svečano potpisan 22. srpnja 2022. sodine, dok je projekt s provedbom počeo 1. rujna. Donatorski partner na samom programu „Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva“ je Norveški centar za međunarodnu suradnju i obrazovanje te i projekt za tri osnovne škole iz Đakovštine financira Kraljevina Norveška.
Više o provedenom projektu pročitajte OVDJE.
Program "Lokalni razvoj i smanjivanje siromaštva“
Završna svečanost Programa „Lokalni razvoj i smanjivanje siromaštva“ održana je u Zadru, 7. travnja 2025. godine. Glavni cilj Programa je jačanje ekonomske i socijalne kohezije u Republici Hrvatskoj.
Sredstvima Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora, darovnicom Norveške, Islanda, Lihtenštajna u okviru Programa „Lokalni razvoj i smanjivanje siromaštva“ osigurani su potrebni resursa za škole i obrazovne ustanove kao što su modernizacija infrastrukture, nabava suvremene tehnologije te razvoj specijaliziranih programa koji odgovaraju potrebama učenika.
Više od 9.000 učenika koji su sudjelovali u STEM radionicama i programima, uspostavljena četiri regionalna znanstvena centra s 50 edukacijskih programa te opremljene 34 škole i centra za odgoj i obrazovanje djece s poteškoćama samo je dio rezultata Programa „Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva“.
Program je bio usmjeren na poboljšanje kompetencija učitelja i odgojno-obrazovnih djelatnika te razvoj modela podučavanja u poduzetništvu, s ciljem jačanja znanja, vještina i kompetencija učenika u ruralnim i depriviranim područjima, a financiran je kroz Financijski mehanizam Europskog gospodarskog prostora i Norveški financijski mehanizam 2014. – 2021. Tako je u sklopu Programa preko 2.300 odgojno-obrazovnih djelatnika unaprijedilo svoje vještine i kompetencije u području STEM-a, informacijske i komunikacijske tehnologije, poduzetništva i aktivnog građanstva.
Vrijednost Programa iznosi 32,2 milijuna eura, od kojih 85% čine bespovratna sredstva iz Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora i Norveškog financijskog mehanizma, a 15% je nacionalno sufinanciranje.
STEM – moje obrazovanje je projekt koji je provodila Osnovna škola Josipa Kozarca u Semeljcima kao nositelj projekta s partnerima Osnovna škola Josipa Jurja Strossmayera iz Trnave i Osnovna škola Đakovački Selci te donatorski partner Apenhet AS iz Norveške u okviru Programa „Lokalni razvoj i smanjivanje siromaštva“. Vrijednost projekta 274.570,44 EUR-a.
Projekt je bio usmjeren na unapređenje STEM obrazovanja učitelj i učenika u ove tri škole. Cilj projekta je modernizirati nastavni proces kroz nabavu IKT opreme, razvoj STEM vještina učitelja i učenika te unaprijediti metode poučavanja. Kroz projekt su provedene edukacije za učitelje koji su unaprijedili svoje kompetencije u STEM podučavanju, poduzetništvu i korištenju IKT alata za izradu digitalnih nastavnih materijala. Učitelji su sudjelovali u studijskoj posjeti Norveškoj, gdje su se upoznali s inovativnim obrazovnim metodama i primjerima dobra prakse. Za učenike su organizirane radionice, zimske i ljetne škole te STEM tjedan, gdje su razvijali vještine iz robotike, programiranja, fizike, matematike i meteorologije.
Kroz terensku nastavu u Parku znanosti (Oroslavlje) i Tehnički muzej (Zagreb) učenici su stekli praktična znanja i razvili interes za prirodne znanosti. Osim edukacije, projekt je rezultirao opremanjem STEM učionica – škole su nabavile interaktivne ekrane, 3D pisače meteorološke postaje, robotiku opremu i druga nastavna sredstava koja omogućuju inovativan i kvalitetniji nastavni proces. Nabavom opreme omogućeno je uvođenje novih izvannastavnih aktivnosti poput robotike i meteorologije.