Trening životnih vještina

Trening životnih vještina je univerzalni preventivni program. Provodi se u školskom okruženju, a namijenjen je ukupnoj populaciji učenika od 3. do 7. razreda. Interaktivnim radom pod vodstvom razrednika ili školskog stručnog suradnika učenici razvijaju niz vještina koje ih čine kompetentnijim i spremnijim za djelotvorno suočavanje sa životnim izazovima (osobne vještine samoregulacije, komunikacijske i socijalne vještine te vještine odupiranja).

 

Trening životnih vještina je program primarne prevencije rizičnih ponašanja (pušenja, konzumacije alkohola i zlouporabe droga). Cilj ovog programa je smanjenje učestalosti i intenziteta konzumiranja sredstava ovisnosti, kao i odgoda prvog konzumiranja. Temelji se na razvoju osobina i uvježbavanju vještina koje su se u dosadašnjim istraživanjima pokazale važnim u sprječavanju razvoja ovisničkog ponašanja. Učenike se ne uči samo širokom spektru osobnih i socijalnih vještina kojima bi se smanjila potencijalna motivacija za korištenje sredstava ovisnosti, već ih se uči kako primijeniti te vještine u situacijama u kojima mogu iskusiti socijalni pritisak za korištenje jedne ili više psihoaktivnih tvari. 
Program „Trening životnih vještina usmjeren je na važne socijalne i psihološke faktore koji potpomažu početak i rane faze uporabe/zlouporabe sredstava ovisnosti. Učenici se uče širokom spektru osobnih i socijalnih vještina s ciljem unaprjeđenja njihovih općih kompetencija i smanjenja potencijalne motivacije za korištenje sredstava ovisnosti. Programom se nastoji poučiti učenike kako primijeniti te vještine u situacijama izravnog vršnjačkog pritiska.
U sklopu projekta planirano je provođenje osam do deset radionica u trajanju od 45 ili 90 minuta.
Projektnim aktivnostima obuhvaćeni su učenici od trećeg do sedmog razreda u matičnoj i područnim školama (pet trećih, tri četvrta, tri peta, dva šesta i tri sedma razreda – ukupno 16 razreda). Sve će se radionice provoditi na satu razrednika u učionicama u školi, a provodit će ih razrednici i stručne suradnice škole.
Projektne aktivnosti provode se tijekom nastavne godine, od listopada 2023. do lipnja 2024. godine. Provode ih razrednici u suradnji sa stručnom službom Škole.

Opis programa
Tijekom radionica učenici i voditelji sjedit će u krugu kako bi svi bili u međusobnoj interakciji.

Teme radionica za treće i četvrte razrede su sljedeće:

⦁ Slika o sebi i samopoštovanje
⦁ Odlučivanje
⦁ Reklamiranje
⦁ Suočavanje sa stresom
⦁ Komunikacijske vještine
⦁ Socijalne vještine
⦁ Pušenje
⦁ Zauzimanje za sebe

Teme radionica za pete razrede su sljedeće:

⦁ Donošenje odluka
⦁ Pušenje – zablude i istine
⦁ Utjecaj medija
⦁ Anksioznost
⦁ Suočavanje s ljutnjom
⦁ Komunikacijske vještine
⦁ Socijalne vještine
⦁ Rješavanje sukoba

Teme radionica za šeste razrede su sljedeće:

⦁ Slika o sebi i samounapređivanje
⦁ Donošenje odluka
⦁ Odgovorno korištenje interneta.
⦁ Alkohol – zablude i istine
⦁ Anksioznost
⦁ Suočavanje s ljutnjom
⦁ Socijalne vještine
⦁ Asertivnost
⦁ Rješavanje sukoba

Teme radionica za sedme razrede su sljedeće:

⦁ Nasilje i mediji
⦁ Zlouporaba droga
⦁ Komunikacijske vještine
⦁ Asertivnost
⦁ Marihuana
⦁ Odupiranje vršnjačkom pritisku

Pravila rada na radionicama:

⦁ Sjedenje u krugu
⦁ Mogućnost sudjelovanja
⦁ Redoslijed izlaganja
⦁ Bez kritike osobe
⦁ Poticanje aktivnosti
⦁ Povjerljivost
⦁ Nema zastrašivanja
⦁ Usmjeravanje na neposredne posljedice

Skip to content