Matematika kroz učenje i igru darovitih

Projektom Matematika kroz učenju i igru darovitih želi se promovirati darovitost kod učenika te
pružiti mogućnost nadarenim učenicima za iskazivanje i daljnje usvajanje znanja i razvijanje svojih vještina i sposobnosti.
Osnovna karakteristika projekta je primjena već postojećih i novo stečenih matematičkih znanja i kompetencija u rješavanju složenih matematičkih i logičkih zadataka te drugih problema iz
svakodnevnog života.
Projektne aktivnosti provode se kroz rad učitelja s nadarenim učenicima predmetne nastave kroz radionice i kvizove te različita natjecanja.
Naučene i izrađene sadržaje i materijale te novo stečene kompetencije učenici prenose ostalim
učenicima škole s ciljem usmjeravanja učenika na razvijanje interesa za prirodoslovno-matematičko područje. Nadareni učenici, osim obogaćivanja svojih znanja, na ovaj način će razvijati svoje školske i osobne kompetencije, a sve u skladu sa svojim sklonostima i interesima.
Daroviti učenici su učenici koji pokazuju vrlo visoko nadprosječne sposobnosti razmišljanja u
rješavanju problema, a ovim projektom se te sposobnosti će razviti maksimalno razviti.
Projektne aktivnosti planiraju se provoditi u drugom polugodištu, tj. od 8. siječnja 2024. godine do 21.lipnja 2024. godine.
Projektne aktivnosti i način rada s nadarenim učenicima nastavit će se provoditi i u sljedećim školskim godinama na redovnoj nastavi matematike, dodatnoj nastavi matematike i izvannastavnim aktivnostima vezanim za matematiku ili po mogućnosti na ovakvim projektima.

Razvijmo svoju kreativnost

Projekt Razvijmo svoju kreativnost namijenjen je učenicima od 1. do 8. razreda koji su uključeni u izvannastavne aktivnosti: Likovna skupina, kreativna skupina, Ritmička skupina, Školski bend,
Dramsko-recitatorska skupina i Novinarska skupina.
Učenici prema vlastitim interesima, željama i kompetencijama odabiru izvannastavnu aktivnost na kojoj će sudjelovati. Projektom se nastoji potaknuti stvaralaštvo kod djece u raznim područjima kroz ponudu raznovrsnih aktivnosti unutar škole.

Svaka izvannastavna aktivnost održava se jednom tjedno jedan školski sat tijekom nastavne godine.
Učenici međusobno surađuju na ovim projektnim aktivnostima te ono što su naučili ili izradili
predstavljaju na raznim događajima u školi i izvan nje.
1. Likovna skupina – okuplja učenike koji pokazuju sklonost likovnom stvaralaštvu. Učenici crtaju, slikaju i modeliraju upotrebljavajući različite likovne tehnike primjerene njihovu uzrastu. Kreativnom igrom usvajaju nove likovne tehnike, razvijaju kreativnost i smisao za estetiku. Likovna skupina se održava jedan put tjedno. Radovi učenika Likovne skupine su izloženi na panoima škole. Likovnu skupina u razrednoj nastavi vodi učiteljica razredne nastave, a u predmetnoj učitelj Likovne kulture.

2. Kreativna skupina – Učenici se kreativno izražavaju kroz različite tehnike crtanja, slikanja, oblikovanja i stvaranja razvijajući vizualno, kritičko i stvaralačko mišljenje. Osnovni cilj kreativne skupine je razvijanje istraživačkog, kreativnog i stvaralačkog duha učenika. Pomoću kreativnih tehnika učenici izrađuju predmete koji će im pomoći u svakodnevnom životu i radi.
Radovi učenika bit će izloženi na panoima škole, na školskom božićnom i proljetnom sajmu i na Danu školu. Izvannastavnu aktivnost vodi učiteljica razredne nastave.

3. Ritmička skupina – Učenici uče nove plesove, razvijati koordinaciju i motoriku, razvijati osjećaja za ritam i glazbu. Način učenja: interpretacija kraće faze nakon učitelja, oponašanje plesnih pokreta, usvajanje ritma pjesme i plesne koreografije, pjevanje, slušanje glazbe, izražavanje sklonosti prema nekoj vrsti glazbe, pjevanje, sami osmišljavaju pokrete, razgovaraju, planiraju, crtaju i dr. Izvannastavnu aktivnost vodi učiteljica razredne nastave.
Koreografije će biti predstavljene na Božićnoj priredbi i priredbi za Dan škole.

4. Školski bend – Učenici se upoznaju s instrumentima (gitara, klavijature, bubnjevi), njihovim ulogama, tehnikama sviranja, ozvučenju instrumenata (pojačala, mikrofoni, rad s miksetom) upoznat će se s različitim žanrovima glazbe te nastupati na školskim priredbama kao pratnja pjevačkom zboru i/ili solistu.

5. Dramsko-recitatorska skupina – Učenici opažaju, doživljavaju i prihvaćaju dramske aktivnosti i stvaralaštva te sudjeluju na školskim priredbama. Učenici su osposobljeni za samostalni scenski prikaz kraćih igrokaza te razvijaju kreativnost pokreta i stvaraju kazališnu predstavu. Učenici odabiru, a zatim uvježbavaju odabrane recitacije i igrokaze, izrađuju kostime, maske i scenografiju te se predstavljaju na školskim priredbama.

6. Novinarska skupina – Stvaranje školskog lista predstavlja jedinstvenu kreaciju u kojoj učenici, oslobođeni od stereotipa, jednoličnosti i ukalupljenih razmišljanja, iskazuju svoju kreativnost. Imaju potpunu slobodu u izražavanju, organizaciji i uređivanju lista, zabavljaju se i druže te prikazuju život škole na kreativan način, a učiteljica ih vodi, savjetuje, ohrabruje i potiče. Tijekom godine sakupljaju, prate, fotografiraju i snimaju sve školske aktivnosti. U lipnju izlazi školski godišnji list pod imenom Semeljački kozarac koji će objavljen na web stranici škole.

Skip to content