Projekt: O mentalnom zdravlju kroz nastavu Hrvatskoga jezika
Uvid u opasnost od narušavanja mentalnoga zdravlja djece i mladih sastavni je dio svakodnevnoga rada učitelja stoga je učenicima važno pružiti osnovna znanja o tome što je mentalno zdravlje, koji su najčešći problemi s kojima se njihovi vršnjaci susreću i kako im pomoći.
Važno je poticati učenike da govore o svojim emocijama te se stvaralački
izražavaju. U tu svrhu osmišljen je projekt „O mentalnom zdravlju kroz nastavu Hrvatskoga jezika“, namijenjen učenicima 5. a razreda te uspješno realiziran u veljači 2024. godine. Projekt je osmislila i provela Irene Sudar, učiteljica Hrvatskoga jezika i razrednica 5.a razreda. Cilj mu je bio poučiti učenike osnovnom znanju o mentalnom zdravlju i vještinama prepoznavanja mentalnih teškoća u učeničkoj populaciji kroz tri etape u okviru redovite nastave Hrvatskoga jezika.
Prva etapa (u rujnu) bio je mini-projekt Priča ljetnog kamenčića u okviru kojega su učenici prikupili oble kamenčiće, oslikavali ih uspomenama sa svojih praznika i pisali sebi motivacijsku poruku za „teške dane“. Pred razredom su pričali priču o najugodnijim uspomenama iz svojih praznika ili dosadašnjeg života. Pohranili su kamenčiće s vedrim sličicama i motivacijskim porukama u staklenu riznicu. Prema potrebi, kada budu imali loš dan, uzimat će ih kako bi sami sebe ohrabrili.
Druga etapa (u listopadu) bio je mini-projekt Jesenska pustolovina Gospodina Krumpirka. Učenici su izradili lutku od krumpira i ostalih priručnih materijala, napisali i ispričali priču u 1. os. jd. o nevoljama koje su snašle Gospodina Krumpirka i načinu na koji je nevolju pretvorio u pustolovinu.
Treća etapa (veljača) bio je mini-projekt Kako ste danas?. Učenici su u školu donijeli jednu svoju plišanu igračku. Učiteljica je na svaku zalijepila karticu s nekom mentalnom poteškoćom (npr. anksioznost, predispitna trema, usamljenost, klaustrofobija, anoreksija, bulimija…). Učenici su bili podijeljeni u četiri tima „liječnika-istraživača“ i uporabom informacijsko-komunikacijske tehnologije istražili su značenje zadanih pojmova na
internetu, izradili podsjetnike s definicijama pojmova i napisali „recepte“ (upute za pomoć i liječenje) za pacijenta–plišanca. Pobjednički tim bio je onaj koji je pomogao najvećem broju plišanaca. Timovi su zatim predstavili ostalima svoje „dijagnoze i recepte“ i izradili plakat o mentalnom zdravlju.
Tako je ovim projektom spojeno nekoliko kurikulumskih područja: Hrvatski jezik i komunikacija, Književnost i stvaralaštvo, Zdravlje, Uporaba informacijsko- komunikacijske tehnologije i kroz različite aktivnosti ostvareno više dgojno-obrazovnih ishoda. Najvažniji su, dakako, stvaralačko izražavanje učenika, ovladavanje vještinama prepoznavanja i upravljanja emocijama te afirmiranje podržavajućeg i suradničkog pristupa rješavanju problema u razredu.
Irene Sudar, prof.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |